Jak dobrać idealny damper do ramy roweru?

Jak dobrać idealny damper do ramy roweru?


Cześć!

Idealnie dobrany damper to taki, który daje odczuwalną zmianę.



Co robimy??? DORADZAMY od A do Z

Nazywamy to teraz Voodoo!!!


Dlaczego? Dowiesz się z tego artykułu.




PROBLEM:

Problem z którym przychodzicie do nas najczęściej to twardy początek dampera i brak podparcia w środku skoku…

Rozwiązanie problemu wymaga doboru dampera do zawieszenia w konkretnej ramie, a czasem nawet customowego strojenia. 




EFEKTY DOBORU - proszę:

(dziękuję Ci drogi czytelniku za informację zwrotną - jeszcze raz i teraz publicznie)


"Tuleje odebrane i damper założony. Jaka to jest różnica :) no tego to szczerze powiedziawszy bym się nigdy nie spodziewał. Cudo! Po prostu cudo! Dziękuję za doradzenie mi takiego, a nie innego dampera i proszę się spodziewać niedługo fotek z tras :)"




CO MÓWIĄ HEJTERZY?

To nie jest rocket science - mówią hejterzy :)


Byli tacy co zachodzili w głowę - co my tam robimy… Gniotło ich to tak, że wykonywali dziwaczne podchody… Nie wiem po co… :) Może chcieli wykraść know-how o którym mówią, że nie jest żadną rocket science…




Odpowiadam - to po prostu odczuwalna zmiana.

Zaprojektowanie i wyprodukowanie od podstaw ramy typu full suspension, też nie jest rocket science (choć wykorzystywaliśmy aluminum lotnicze :) - a jednak jest trudne, pacha się poci, rama się łamie i najwięksi tracą na tym zęby… Różnica pomiędzy nami, a hejterami jest taka, że fundament doradztwa to doświadczenie z projektowania i produkcji ram rowerowych od szkicu i gołej rurki do zdobycia przez ridera mistrzostwa świata. Dzisiaj Wam pomagamy, bo przez lata schodziliśmy do spodu zagadnienia. Nasza wiedza bierze się z drążenia problemów i testowania rozwiązań. Z damperami działamy tak samo - docieramy do sedna problemu, dajemy rozwiązanie, testujemy z Wami w terenie, wprowadzamy poprawki i gromadzimy wiedzę w bazie dla innych riderów :)




USIĄDŹ Z NAMI W BIURZE

Usiądź z nami w biurze na chwilę i wczuj się w sytuację z marca tego roku, kiedy patrzymy po sobie z niedowierzaniem i podśmiechujemy z tego co hejter wypisuje…



...Na to ktoś z zespołu rzuca hasło: Voodoo

Co Voodoo? Pytam się kolegi?

No magia…

Jaka magia… kurka…? :)

No… Jeśli to nie jest rocket science to mówmy, że robimy magię Voodoo… Kurka!

Komputer to takie Voodoo, my coś tam klikamy i czarujemy komuś jazdę…

Voodoo! Mówię Ci!





ZUMBI VOODOO 2025

Voodoo - to nowy certyfikat na sezon 2025+ (tutaj)

Voodoo - to nazwa całego procesu doradczego w obrębie zawieszeń


Voodoo to nie jest rocket science





ODCZUWALNA ZMIANA 

My dobrze wiemy, że jak nie poczujesz to nie uwierzysz. Dlatego zaprojektowaliśmy i cały czas rozwijamy proces proces doradczy, który optymalizujemy tylko pod odczuwalną zmianę.

Zaczynamy od zrozumienia ridera


Poznajemy potencjał zawieszenia lub jego brak (wykonując analizy na symulatorze)

Testujemy koncepcje i szukamy takiego rozwiązania - które da odczuwalną zmianę


Przedstawiamy riderowi wnioski i wykresy. Najczęściej omawiamy zachowanie dampera w połączeniu z zawieszeniem w Twojej ramie w początkowej, środkowej i końcowej fazie - w różnych sytuacjach. 

Testy w terenie są naturalną częścią procesu doboru dampera - ponieważ hydraulika jest równie ważna jak charakterystyka sprężyny. Idziemy metodą małych kroków. Do koncepcji wypracowanej na symulatorze dokładamy:

- doświadczenie zbiorcze na tej samej ramie z przeprowadzonych już upgrade'ów


- odczucia ridera, któremu pomagamy zrobić odczuwalną zmianę

- lub dane z czujników (to praca zdalna z doradcą, aplikacją w telefonie, czujnikami i naszym systemem). Podczas sesji pomagamy ustawić całe zawieszenie. To jest nowość, a podczas testów zadziała się już kilka razy magia :) (od teraz powiemy - że zrobiliśmy Voodoo)


*korzystacie też chętnie z programu wymiany sprężyn za free więc go rozwijamy (tutaj)




Zacząć możesz od rozmowy na Czacie (tutaj) lub telefonicznej






METODA MAŁYCH KROKÓW

Trzeba pogodzić się z tym, że standardowe zaworowania nie pasują do niektórych ram, a to po prostu jeden ze składników odczuwalnej zmiany.


Dajemy przestrzeń do tego, żebyś sprawdził jak pracuje standard i zebrał swoje odczucia, które później omawiamy.

Jeśli nie da się idealnie ustawić dampera ze standardowym zaworowanie to do procesu doradczego (Voodoo) wkracza tuner i robi hydraulikę, żeby damper był maksymalnie zgody z ramą i riderem. 



• Metoda małych kroków - pozwala poczuć na sobie różnicę przed i po

• Metoda małych kroków - powoduje, że zaworowanie jest tańsze (dedykowany tune nie jest drogi - ale za każdym razem trzeba wykonać serwis, który determinuje cenę)




SPÓJNOŚĆ WIZUALNA

Zaczęliśmy prosić Was o zdjęcia rowerów po zmianach. Analizowaliśmy aspekt wizualny dampera i doszliśmy do wniosku, że czasem przydałoby się wymienić naklejki na damperze i widelcu, żeby całość wyglądała ładnie.


Przy zakupie dampera - możesz wybrać autoryzowane naklejki w dowolnym kolorze z palety RAL (kaszle to od 16 do 30 euro). Wymieniamy je od razu. Dzięki temu damper i widelec mają spójny wygląd (tutaj)






W 72% przypadków da się zrobić odczuwalną zmianę, a o 28% przypadków przeczytasz tutaj



Najtańszą odczuwalną zmianą jest obecnie DVO
(gwarancja i serwis u nas na miejscu) - od kilku lat o to walczyliśmy z rynkiem...

Pozostałe 30% problemów rozwiązują nowe ramy. Chodzi o to, że czasem obecna rama nie będzie działać tak jak rider tego oczekuje. Pomagamy w zrozumieniu tej sytuacji i znalezieniu nowej ramy / lub roweru (tutaj)

Dlaczego tak robimy i to jeszcze za free? Mi na tym zależało. Podjąłem decyzję - po tym jak na wakacjach analizowałem farmazony wypowiadane przez sprzedawców w sklepach rowerowych z którymi do nas przychodzicie...

Rower i/lub ramę można mądrze kupić pod siebie (jeśli zna się już swoje potrzeby i wie czego szuka). My pełnimy tu funkcję doradczą - tłumacząc działanie ramy.






Idealnie Dobrany Damper

Jeśli zastanawiasz się czy damper będzie odpowiedni do ramy oraz czy będzie pasować do widelca to:

Producenci