![Jak dobrać idealny damper do ramy roweru?](/modules//smartblog/images/15-single-default.jpg)
Cześć!
Idealnie dobrany damper to taki, który daje odczuwalną zmianę.
Co robimy??? DORADZAMY od A do Z
Nazywamy to teraz Voodoo!!!
Dlaczego? Dowiesz się z tego artykułu.
PROBLEM:
Problem z którym przychodzicie do nas najczęściej to twardy początek dampera i brak podparcia w środku skoku…
Rozwiązanie problemu wymaga doboru dampera do zawieszenia w konkretnej ramie, a czasem nawet customowego strojenia.
EFEKTY DOBORU - proszę:
(dziękuję Ci drogi czytelniku za informację zwrotną - jeszcze raz i teraz publicznie)
"Tuleje odebrane i damper założony. Jaka to jest różnica :) no tego to szczerze powiedziawszy bym się nigdy nie spodziewał. Cudo! Po prostu cudo! Dziękuję za doradzenie mi takiego, a nie innego dampera i proszę się spodziewać niedługo fotek z tras :)"
CO MÓWIĄ HEJTERZY?
To nie jest rocket science - mówią hejterzy :)
Byli tacy co zachodzili w głowę - co my tam robimy… Gniotło ich to tak, że wykonywali dziwaczne podchody… Nie wiem po co… :) Może chcieli wykraść know-how o którym mówią, że nie jest żadną rocket science…
Odpowiadam - to po prostu odczuwalna zmiana.
Zaprojektowanie i wyprodukowanie od podstaw ramy typu full suspension, też nie jest rocket science (choć wykorzystywaliśmy aluminum lotnicze :) - a jednak jest trudne, pacha się poci, rama się łamie i najwięksi tracą na tym zęby… Różnica pomiędzy nami, a hejterami jest taka, że fundament doradztwa to doświadczenie z projektowania i produkcji ram rowerowych od szkicu i gołej rurki do zdobycia przez ridera mistrzostwa świata. Dzisiaj Wam pomagamy, bo przez lata schodziliśmy do spodu zagadnienia. Nasza wiedza bierze się z drążenia problemów i testowania rozwiązań. Z damperami działamy tak samo - docieramy do sedna problemu, dajemy rozwiązanie, testujemy z Wami w terenie, wprowadzamy poprawki i gromadzimy wiedzę w bazie dla innych riderów :)
USIĄDŹ Z NAMI W BIURZE
Usiądź z nami w biurze na chwilę i wczuj się w sytuację z marca tego roku, kiedy patrzymy po sobie z niedowierzaniem i podśmiechujemy z tego co hejter wypisuje…
...Na to ktoś z zespołu rzuca hasło: Voodoo
Co Voodoo? Pytam się kolegi?
No magia…
Jaka magia… kurka…? :)
No… Jeśli to nie jest rocket science to mówmy, że robimy magię Voodoo… Kurka!
Komputer to takie Voodoo, my coś tam klikamy i czarujemy komuś jazdę…
Voodoo! Mówię Ci!
ZUMBI VOODOO 2025
Voodoo - to nowy certyfikat na sezon 2025+ (tutaj)
Voodoo - to nazwa całego procesu doradczego w obrębie zawieszeń
Voodoo to nie jest rocket science
ODCZUWALNA ZMIANA
My dobrze wiemy, że jak nie poczujesz to nie uwierzysz. Dlatego zaprojektowaliśmy i cały czas rozwijamy proces proces doradczy, który optymalizujemy tylko pod odczuwalną zmianę.
• Zaczynamy od zrozumienia ridera
• Poznajemy potencjał zawieszenia lub jego brak (wykonując analizy na symulatorze)
• Testujemy koncepcje i szukamy takiego rozwiązania - które da odczuwalną zmianę
• Przedstawiamy riderowi wnioski i wykresy. Najczęściej omawiamy zachowanie dampera w połączeniu z zawieszeniem w Twojej ramie w początkowej, środkowej i końcowej fazie - w różnych sytuacjach.
Testy w terenie są naturalną częścią procesu doboru dampera - ponieważ hydraulika jest równie ważna jak charakterystyka sprężyny. Idziemy metodą małych kroków. Do koncepcji wypracowanej na symulatorze dokładamy:
- doświadczenie zbiorcze na tej samej ramie z przeprowadzonych już upgrade'ów
- odczucia ridera, któremu pomagamy zrobić odczuwalną zmianę
- lub dane z czujników (to praca zdalna z doradcą, aplikacją w telefonie, czujnikami i naszym systemem). Podczas sesji pomagamy ustawić całe zawieszenie. To jest nowość, a podczas testów zadziała się już kilka razy magia :) (od teraz powiemy - że zrobiliśmy Voodoo)
*korzystacie też chętnie z programu wymiany sprężyn za free więc go rozwijamy (tutaj)
Zacząć możesz od rozmowy na Czacie (tutaj) lub telefonicznej
METODA MAŁYCH KROKÓW
Trzeba pogodzić się z tym, że standardowe zaworowania nie pasują do niektórych ram, a to po prostu jeden ze składników odczuwalnej zmiany.
Dajemy przestrzeń do tego, żebyś sprawdził jak pracuje standard i zebrał swoje odczucia, które później omawiamy.
Jeśli nie da się idealnie ustawić dampera ze standardowym zaworowanie to do procesu doradczego (Voodoo) wkracza tuner i robi hydraulikę, żeby damper był maksymalnie zgody z ramą i riderem.
• Metoda małych kroków - pozwala poczuć na sobie różnicę przed i po
• Metoda małych kroków - powoduje, że zaworowanie jest tańsze (dedykowany tune nie jest drogi - ale za każdym razem trzeba wykonać serwis, który determinuje cenę)
SPÓJNOŚĆ WIZUALNA
Zaczęliśmy prosić Was o zdjęcia rowerów po zmianach. Analizowaliśmy aspekt wizualny dampera i doszliśmy do wniosku, że czasem przydałoby się wymienić naklejki na damperze i widelcu, żeby całość wyglądała ładnie.
Przy zakupie dampera - możesz wybrać autoryzowane naklejki w dowolnym kolorze z palety RAL (kaszle to od 16 do 30 euro). Wymieniamy je od razu. Dzięki temu damper i widelec mają spójny wygląd (tutaj)
W 72% przypadków da się zrobić odczuwalną zmianę, a o 28% przypadków przeczytasz tutaj
Najtańszą odczuwalną zmianą jest obecnie DVO (gwarancja i serwis u nas na miejscu) - od kilku lat o to walczyliśmy z rynkiem...
Pozostałe 30% problemów rozwiązują nowe ramy. Chodzi o to, że czasem obecna rama nie będzie działać tak jak rider tego oczekuje. Pomagamy w zrozumieniu tej sytuacji i znalezieniu nowej ramy / lub roweru (tutaj)
Dlaczego tak robimy i to jeszcze za free? Mi na tym zależało. Podjąłem decyzję - po tym jak na wakacjach analizowałem farmazony wypowiadane przez sprzedawców w sklepach rowerowych z którymi do nas przychodzicie...
Rower i/lub ramę można mądrze kupić pod siebie (jeśli zna się już swoje potrzeby i wie czego szuka). My pełnimy tu funkcję doradczą - tłumacząc działanie ramy.
Idealnie Dobrany Damper
Jeśli zastanawiasz się czy damper będzie odpowiedni do ramy oraz czy będzie pasować do widelca to: